Ze života školy

Ze života školy

9.C na Malé Skále

Ve dnech 23.-25. 6. 2025 se třída 9.C účastnila výletu na Malou Skálu, kde jsme spali v kempu ve stanech. Na výletu jsme se projeli na koloběžkách, vypluli na Jizeru na raftech, koupali se na koupališti a rozloučili se spolu slavnostní večeří ve vietnamské restauraci. Vytvořili jsme si společně třídní fotoalba. Zahráli řadu her.
Užili jsme si spoustu smíchu a zábavy.

Děkujeme za krásný konec školního roku.

9.C a M. Crhová

130 let Holešovické tržnice

24. 6. se šesťáci vydali prozkoumat Holešovickou tržnici, která slaví 130 let od svého založení.

Hravou formou, pomocí kvízu, se děti dozvídaly zajímavosti o tomto výjimečném místě. Po splnění všech úkolů na ně čekala malá odměna.


                                                                                                                                       Mgr. Helena Čížková

6.A + 6.B boří limity!

Noc za řevu žab zvládnuta!
Koncert pávů a tisíců pěvců od 4. ranní hodiny poslechnut!
Nikdo nezmrzl, i přestoze si nehodlal zapnout spacák 🤣.
Stany postaveny a složeny samostatně (95%)!
Areál Botanicus přežil naši návštěvu a nikdo nebyl vyhoštěn!
Svíčky vyrobeny, zlato vyrýžováno, groše utraceny!
Obě jízdy narvaným vlakem s plnou polní absolvovány na pohodu, jen učitelé se trochu opotili 😅, aby nám vybojovali místo na sezení a pro batohy!

Umělecká zahrada

S devítkou jsme se dnes prošli pod Nuselským mostem po krásné Umělecké zahradě, kterou spravuje pan Ing. Vojtěch Haluza. Je majitelem a zároveň zachráncem malého skvostu uprostřed Prahy, kde se umění potkává s přírodou.

     V Umělecké zahradě měli dílny významní čeští sochaři, sídlila tu též pobočka Trnkova ateliéru, odloučené studio loutkového filmu pod vedením Břetislava Pojara.

      Uměleckou zahradu určitě ocení jak dospělí, tak teenageři.

 

                                                                                                Helena Čížková a 9. C

Výlet 6.A + 6.B

Počasí nám přeje, nálada super. Posíláme pozdrav!

Aktivizační metody ve výuce přírodovědných předmětů

V letošním školním roce jsme se vrhli na celou řadu aktivit s cílem rozvíjet kreativitu, spolupráci a komunikaci. V rámci přírodopisu, chemie či informatiky jsme vyzkoušeli, jak pracovat s kritérii a jak nedodržení daných kroků může ovlivnit celý výsledný produkt. Tato kritéria se následně promítla do hodnocení lapbooků v přírodopisu.

V rámci chemie jsme v 8. ročnících skoro 2 měsíce pracovali na velkém třídním projektu, jehož výstupem byla třídní tabulka prvků s vnitřním „tahákem“ o prvcích v podobě informační karty. Cílem bylo nejen žákům představit obsah, ale naučit je pracovat na složitějším komplexnějším úkolu, který by nezvládli sami a bez spolupráce týmu. 

Během tohoto roku jsme si vyzkoušeli a vytvořili celou řadu dalších zajímavých aktivit. Mezi aktivity, které jsme vyzkoušeli a za které bych dětem poděkovat za jejich práci a u řady z nich i finálový „produkt“ patří dále například: soutěž o nejlepší plakát na téma savci v 8. ročnících, hodina senzorické analýzy aneb ochutnávání v chemii v 9. ročnících, časová osa vývoje Země – 9. ročníky – přírodopis, komiks Cesta jednoho sousta v přírodopise 8. tříd atd.

 M. Crhová

Rozloučení na konci školního roku

Začátkem školního roku jec naši deváťáci vítali a odváděli do jejich tříd, koncem roku se tam s nimi i rozloučili. Řeč je o našich prvňáčcích. I letos proběhla návštěva našich devítek v obou prvních třídách. Popřáli jim mnoho úspěchů v učení, hodně legrace a kamarádů ve škole. Malé děti si pro ně na oplátku připravily ukázku toho, co se za první rok naučily v matematice i v českém jazyce. Dohromady si pak obě třídy spolu zatančily taneček, naučily se taneční básničku. Nakonec si všichni podali ruku na rozloučenou. Setkání se moc vydařilo a společně strávený čas si malé i velké děti užily.


Dáša  Urbanová a Kateřina Lipšerová

Obhajoby 9. ročníků

V květnu se na naší škole konaly obhajoby závěrečných  prácí naši deváťáků. Každý žák si na začátku školního roku vybral téma, které mu bylo blízké a zajímalo ho. Následně k tomuto tématu vyhledali informace, ze kterých vypracovali tištěný dokument. Každý žák měl také svého vedoucího práce, který mu při sepisování pomáhal svými radami a připomínkami. Obhajoby se konaly před komisí s podporou elektronické prezentace, podle stanovených pravidel. Někteří se předvedli jako výborní řečníci, někteří překvapili znalostmi tématu i svými praktickými ukázkami. Pro všechny to byla jejich první zkouška a výzva, jako ukázka toho, co je bude čekat po prázdninách na školách, kam se vydají. Nakonec všichni uspěli a obhajoby se vydařily.
Všem našim žákům devátých tříd gratulujeme a přejeme na středních školách mnoho úspěchů a hodně štěstí v jejich osobním životě! 

                              Dáša Urbanová a Kateřina Lipšerová

Fimfárum Jana Wericha – 120 let od narození  

12. 6. jsme zhlédli výstavu Fimfárum, která je k vidění ve Chvalské zámku.

Získali jsme základní informace o Janu Werichovi a jeho díle. Seznámili jsme se i s tvorbou ilustrátora Werichovy knihy Fimfárum – Jiřího Trnky. 

Zařádili jsme si v tematicky laděném pohádkovém sklepení a zasoutěžili ve hře o vytvoření nejlepšího sousoší (motiv z pohádky Fimfárum). 

Ve škole jsme při hodině literatury vyplnili pracovní listy k výstavě a spojili tak příjemné s užitečným. 

 

                                                                                                                                                          Z Nejdedál zdraví 6. B