Provozní řád školní jídelny
- Obědy se vydávají od 11:40 do 14:00.
- Do školní jídelny odvádí žáky vyučující, který v příslušné třídě vyučoval poslední vyučovací hodinu. Žáci si odloží tašky v šatně, seřadí se a vyučující je odvede ke školní jídelně.
- Žáci čekají před školní jídelnou (vlevo chlapci, vpravo dívky), dokud je pedagogický dozor nevpustí do ŠJ. Žákům je vstup do ŠJ povolen pouze po přezutí a v přítomnosti ped. pracovníka (učitelského dozoru dle rozpisu, vychovatelky ŠD, TU nebo učitele, který přivede ke školní jídelně žáky před nebo po nástupu ped. dozoru).Před jídlem si žáci umyjí ruce.
- Při čekání na jídlo zachovávají žáci pravidla slušného chování a při jídle pravidla slušného stolování. Ve školní jídelně žáci respektují pokyny ped. dozoru, vedoucí ŠJ a kuchařek, vůči těmto osobám se žáci chovají slušně. Je zakázáno narušování klidu a pohody stravování.
- Po vstupu do školní jídelny si žáci vezmou jídelní příbor. Výdej polévky, nápojů, případně salátů v salátovém baru nebo výrobků v lednici v jídelně probíhá samoobslužně.
- Jídlo a nápoje konzumují žáci u stolu zásadně vsedě . Moučníky, ovoce apod. si žáci neodnášejí do šaten nebo jiných prostor školní budovy. Je zakázáno úmyslné znečišťování jídelny.
- Po ukončení konzumace jídla jsou žáci povinni uklidit po sobě nádobí do vyhrazených prostor.
- Oběd bude vydán pouze po předložení čipu nebo karty. Pokud žák čip zapomene, vyzvedne si náhradní stravenku v kanceláři vedoucí ŠJ v době před vyučováním od 7:40 do 8:00 nebo o velké přestávce od 9:40 do 9:55, případně o následující přestávce od 10:45 do 10:55. Pokud nepředloží žák u výdeje čip ani náhradní stravenku a zaplacený oběd, bude mu z provozních důvodů ŠJ oběd vydán až v době od 13:30 po vyzvednutí náhradní stravenky v kanceláři ŠJ.
- Za pořádek a bezpečnost ŠJ v průběhu vydávání obědů zodpovídá pedagogický dozor. Ped. dozor v jídelně sleduje chování žáků po příchodu do jídelny, při stolování, odnášení použitého nádobí, pomáhá mladším žákům při nalévání polévky. Dojde-li k potřísnění podlahy (vylitá polévka ap.), učiní nutná opatření, aby nedošlo k uklouznutí procházejících žáků. Ihned ve spolupráci s pracovnicemi ŠJ nechá podlahu utřít a osušit. Dojde-li ve školní jídelně k úrazu, ped. dozor poskytne první pomoc a následně informuje vedení školy a provede zápis do knihy úrazů.
- Vychovatelky ŠD konají dozor u svého oddělení a stravují se společně s žáky.
- Nikdo z personálu kuchyně ani učitelský dozor nemá právo nutit žáky k dojídání jídel beze zbytků.
- Výhrady nebo připomínky ke stravě je možno řešit s vedoucí ŠJ.
- Odhlašování obědů se musí provádět den předem do 14:00, a to osobně, telefonicky u vedoucí ŠJ (tel. čísla +420 281 867 473, +420 281 867 071/26, +420 281 867 071/25 nebo na e-mailu jitka.synkova@zshloubetin.cz, jidelna@zshloubetin.cz, případně po internetu.
- Rodiče, kteří vyzvedávají obědy pro nemocné děti, mají právo na oběd do přinesených nádob pouze první den nemoci dítěte, do ŠJ vstupují po dohodě s ped. dozorem nebo dozorem na vrátnici v době od 11:20 do 11:40 a od 13:40 do 14:00. Mimo uvedenou dobu mohou nádoby označené jménem dítěte ponechat ve vrátnici a vyzvednout si v odpoledních hodinách.
- Placení obědů – bezhotovostní formou inkasem ze sporožira nebo běžného účtu u kterékoliv banky, výjimečně hotovostně vždy poslední tři dny běžného měsíce na měsíc následující v době od 7:00 do 7:30, dále od 8:00 do 8:30 v kanceláři vedoucí ŠJ v přízemí budovy.
- Ukončení stravování je povinen žák nebo rodič nahlásit vedoucí školní jídelny, vrátí čip a dohodne se na vyrovnání zůstatku na podúčtu.
Další informace – viz. Závazná přihláška ke stravování ve školní jídelně.
V případě opakovaného nedodržování tohoto provozního řádu ŠJ (zejména porušování kázně a ohrožování bezpečnosti a hygieny stravování), má vedoucí ŠJ a ředitelka školy právo vyloučit žáka ze stravování ve ŠJ.
Tento řád nabývá platnosti dne 7. ledna 2019 do odvolání.
V Praze dne 2.1.2019
Jitka Synková, vedoucí školní jídelny
Mgr. Jaromír Horníček, ředitel školy