V letošním školním roce jsme se vrhli na celou řadu aktivit s cílem rozvíjet kreativitu, spolupráci a komunikaci. V rámci přírodopisu, chemie či informatiky jsme vyzkoušeli, jak pracovat s kritérii a jak nedodržení daných kroků může ovlivnit celý výsledný produkt. Tato kritéria se následně promítla do hodnocení lapbooků v přírodopisu.
V rámci chemie jsme v 8. ročnících skoro 2 měsíce pracovali na velkém třídním projektu, jehož výstupem byla třídní tabulka prvků s vnitřním „tahákem“ o prvcích v podobě informační karty. Cílem bylo nejen žákům představit obsah, ale naučit je pracovat na složitějším komplexnějším úkolu, který by nezvládli sami a bez spolupráce týmu.
Během tohoto roku jsme si vyzkoušeli a vytvořili celou řadu dalších zajímavých aktivit. Mezi aktivity, které jsme vyzkoušeli a za které bych dětem poděkovat za jejich práci a u řady z nich i finálový „produkt“ patří dále například: soutěž o nejlepší plakát na téma savci v 8. ročnících, hodina senzorické analýzy aneb ochutnávání v chemii v 9. ročnících, časová osa vývoje Země – 9. ročníky – přírodopis, komiks Cesta jednoho sousta v přírodopise 8. tříd atd.
M. Crhová